1. AUTOIMPEX
  2. Prodej nákladních vozů
  3. Aktuality, novinky, akce

Aktuality, novinky, akce

MAN TGX - Truck of the year 2021!

„Jednoduše nejlepší“: MAN TGX má titul International Truck of the Year 2021!

1 33

 

Nový MAN TGX je „International Truck of the Year 2021“ (ITOY). Titul ITOY je jedním z nejprestižnějších ocenění na trhu užitkových vozidel. Ve virtuálním ceremoniálu převzal Andreas Tostmann, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus, prestižní ocenění od prezidenta ITOY Gianenrica Griffiniho. Porota složená z 24 odborných novinářů zastupujících 24 nejvýznamnějších evropských odborných časopisů o nákladních vozidlech ocenila nový MAN TGX jako obzvláště pokročilý z hlediska komfortu jízdy, pracovních a životních podmínek, bezpečnosti, účinnosti spotřeby paliva, konektivity, inovativních služeb a filozofie ovládání a obsluhy.

• Nový MAN TGX je International Truck of the Year 2021

• Generální ředitel společnosti MAN Andreas Tostmann převzal ocenění od prezidenta mezinárodní poroty ITOY Gianenrica Griffiniho v rámci virtuálního slavnostního předání dne 23. listopadu 2020

• Nový MAN TGX je „nejlepším novým produktem roku“ díky svému jízdnímu pohodlí, pracovním a životním podmínkám, bezpečnosti, efektivitě, konektivitě, inovativním službám a filozofii ovládání

Titul „International Truck of the Year “ je obrovským uznáním vynikající práce odvedené naším týmem ve společnosti MAN. Již více než pět let pracuje tým s jediným cílem: vyvinout pro řidiče a naše zákazníky nejlepší nákladní vůz. Toto vytoužené ocenění potvrzuje fakt: Dokázali jsme to,“ říká šťastně Andreas Tostmann, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus, při slavnostním virtuálním předání ocenění.

Členové poroty „International Truck of the Year Award“ (ITOY) měli příležitost poznávat nový MAN TGX od února 2020. Kromě jízdního komfortu zaujaly porotu intuitivně ovladatelné jízdní a multimediální funkce zabudované do nového, velkoryse nastavitelného multifunkčního volantu a inovativní funkce ovládání otočným tlačítkem, bez rušení pozornosti řidiče, MAN SmartSelect. Porotci ITOY byli stejně pozitivní ohledně životních podmínek v nové kabině řidiče. Během zkušebních jízd je oslovila mimořádná účinnost hnacího traktu, v čele s motory emisní specifikace Euro 6d, nového MAN TGX, která ve spojení s aerodynamickým vylepšením kabiny a GPS tempomatem MAN EfficientCruise nabízí ve srovnání s předchozí verzí úsporu paliva až 8,2 %. Porota rovněž vyzvedla vysokou úroveň bezpečnosti provozu. Sofistikované elektronické asistenční programy, jako jsou systém pro kontrolu změny jízdního pruhu, Lane Return Assist, a asistovaná jízda v dopravních zácpách, nejenže výrazně snižují stresové zatížení řidiče, ale také významně přispívají k bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu. V neposlední řadě udělal nový MAN TGX obzvláště dobrý dojem u odborníků ITOY díky vysokému stupni konektivity poskytované novou elektronickou architekturou, která je první svého druhu v segmentu užitkových vozidel a řadou digitálních služeb s ní spojených.

„Nový MAN TGX představuje významný krok vpřed, pokud jde o pohodlí řidiče, spotřebu paliva, konektivitu a rozhraní člověk-stroj. Není tedy pochyb o tom, proč byl nový MAN TGX zvolen tahačem roku 2021. Je orientován na budoucnost a splňuje přepravní potřeby dneška i zítřka,“ uvedl prezident ITOY Gianenrico Griffini a shrnul verdikt členů poroty na slavnostním předávání cen. V souladu s pravidly pro ocenění International Truck of the Year se uděluje výroční cena nákladnímu vozidlu uvedenému na trh během posledních 12 měsíců, které nejvíce přispělo k udržitelnému rozvoji silniční nákladní dopravy. Kritérii hodnocení jsou technické inovace a konstrukční zdokonalení, ale také inovace, které přispívají k celkové efektivitě provozních nákladů, bezpečnosti a udržitelnosti životního prostředí.

„Zjednodušení podnikání“ - zaměření na dopravní společnosti a řidiče

V únoru 2020 společnost MAN Truck & Bus poprvé představila veřejnosti novou generaci nákladních vozidel MAN. Tyto zbrusu nové nákladní vozy se lvem na mřížce chladiče míří od začátku léta k novým majitelům po celé Evropě. Jakmile byly zahájeny práce na koncepčním vývoji, společnost MAN požádala 300 dopravních společností a 700 řidičů o pravidelnou zpětnou vazbu o jejich požadavcích na nový nákladní vůz a začlenila tuto zpětnou vazbu do designu nové generace nákladních vozidel MAN. Výsledkem je fakt, že nákladní vozidla nové generace jsou ještě důsledněji sladěna s potřebami dopravních společností, pokud jde o provoz a efektivitu nákladů a nabízí řidiči jedinečnou ergonomii pracoviště, komplexní bezpečnost a relaxační prostředí během odpočinku.

Od samého počátku bylo cílem co nejvíce snížit zátěž řidiče a dodavatele při jejich každodenní práci na pozadí stále složitějších dopravních výzev. Jako jsou rostoucí objemy nákladní dopravy a stále přísnější předpisy o emisích CO2, rostoucí nedostatek řidičů a postupující digitalizace logistických procesů. Nová generace nákladních vozidel MAN toho dosahuje díky své vynikající kvalitě produktů z hlediska orientace na řidiče, efektivity, bezpečnosti a technické udržitelnosti. Nejen to, MAN také stanoví standardy jako silný a kompetentní partner, pokud jde o podporu od okamžiku kontaktu se zákazníkem, částečně díky nové logice produktů, která je důsledně zaměřena na zamýšlené využití vozidla a mnohaleté odborné znalosti v oboru široké škály aplikací. V kombinaci s působivou sítí MAN Service a inovativními digitálními službami pro optimální dostupnost vozidla se nová MAN Truck Generation stává bezkonkurenčním komplexním balíčkem přizpůsobeným pro dopravní průmysl, který usnadňuje každodenní práci dopravních společností a řidičů v souladu s mottem MAN: „Zjednodušení podnikání“.

Nové lvíče do rodiny vozidel MAN

Nové lvíče do rodiny vozidel MAN

• Poprvé v české republice

• Vysoké standardy MAN

• Stejné služby pro všechny a všude

 

IMG32392

Společnost MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. představila 9. 11. 2017 poprvé v české republice zcela nová dodávková a užitková vozidla obchodní řady MAN TGE. K prvním zákazníkům vyrazil nový produkt s brunšvickým lvem ve znaku v roce 2018.

Nová vozidla MAN TGE jsou ideálním řešením pro rychlou a jednoduchou dopravu zboží na bázi denního provozu. S modelovou řadou vozidel TGE společnost MAN představuje lehké užitkové vozy, které by měly významně zapůsobit na provozovatele těžkých nákladních vozidel. Během posledních několika let segment lehkých užitkových vozidel v Evropě zaznamenává neustálý nárůst. Pro následující tři roky je počítáno s růstem cca 10 % v segmentu vozidel C/D, tedy vozidel s celkovou hmotností 3,0 t až 6,0 t. Mezi hlavní faktory takového růstu patří především vzrůstající popularita velkých dodávkových vozidel v souvislosti s rostoucí poptávkou po on-line nákupech, univerzální registrace vozidel v souvislosti s požadovaným stupněm řidičského oprávnění a široké možnosti využití vozidel., která se na vozovce chovají více méně jako osobní automobily. Nemluvě o atraktivnosti designu a konstrukce jak vnějších tvarů, tak interiéru a různých konfigurací takových vozidel.

Cílové skupiny zákazníků

Cílové skupiny zákazníků nových vozidel MAN TGE jsou diverzifikovány stejně jako je diverzifikován potenciál využití jednotlivých aplikací. Hlavní proud zákazníků se bude rekrutovat ze skupiny provozovatelů logistických společností, dopravních firem zainteresovaných v rozvážkovém a dodavatelském byznysu, servisních službách či ze skupiny profesionálních obchodníků.

MAN vidí silnou zákaznickou skupinu v logistickém a stavebním sektoru, ovšem nový dodávkový automobil MAN TGE je vhodný rovněž pro zákazníky se specifickými průmyslovými požadavky či dopravce osob.

MAN TGE je vysoce flexibilní vozidlo co se dostaveb a konverzí týká, nicméně modely s pohonem kol všech náprav či kol zadní nápravy jsou velmi vhodné pro stavební průmysl. Vysoká užitečná hmotnost vozidel je rovněž výhodou pro zákazníky pracující v segmentu provozu vozidel přesahujících celkovou hmotnost v obligátní hodnotě 3,5 t.

Vysoce odborní konzultanti prodeje budou schopni odpovědět na všechny otázky zákazníku přesně v okamžiku, kdy nový vůz přijde na daný automobilový trh. Tou nejvyšší prioritou z hlediska prodeje nových vozidel MAN TGE je nejenom úzká spolupráce s příslušnými výrobci nástaveb, stejně jako s klíčovými zákazníky. Top model z hlediska přepravy osob v podobě devítimístného modelu kombi je výraznou inovací v segmentu.

Významným benefitem při prodeji vozidel MAN TGE je podpora specialistů divize MAN Service, která je známa svým skvělým a nápomocným přístupem k zákazníkům a schopností svých pracovníků řešit problémy zákazníků ve velmi krátkých časech, o víkendech, přes noc či při přesčasech. Nabídka servisních služeb přirozeně obsahuje flexibilní servisní kontrakty, stejně jako servis vozidel, prodlouženou záruku nebo třeba garanci výměny vozidla a dvaceti čtyř hodinový servis.

Jedny z nejlepších

Široká škála možností typů pohonu vozidel MAN TGE zajišťuje schopnost plnit různorodé požadavky zákazníků. V závislosti na zvoleném typu hnacího traktu lze využívat jednu ze čtyř výkonových verzí nového dvoulitrového motoru, které jsou charakterizovány maximálním výkonem od 75 kW/102 k do 130 kW/177 k. Tři výkonové varianty motoru (s příslušným přesahem) jsou k dispozici pro vozy s pohonem kol přední či kol zadní nápravy. Pro vozidla s pohonem kol obou náprav jsou k dispozici dvě výkonové verze dvoulitrového motoru.

Nový MAN TGE je poháněn zcela novou generací vznětových motorů, která debutovala před více než rokem v úspěšném modelu dodávkových vozů VW Transporter a nese si sebou vysokou míru spolehlivosti a životnosti. Navíc nový přeplňovaný dvoulitrový motor s mezichladičem stlačovaného vzduchu byl vyvinut speciálně s ohledem na těžké a rozmanité nároky provozu dodávkových vozidel, dlouhé trasy nevyjímaje.

Při vývoji motoru byl kladem největší důraz na to, aby vozidla byla co možná nejefektivnější a nejrobustnější a aby životnostní proběh byl minimálně několik stovek tisíc kilometrů. MAN TGE plně odpovídá uvedeným charakteristikám, navíc stanovuje nové rekordní hodnoty, a to jak z pohledu ekonomiky, tak i ekologie.

Vznětový motor o zdvihovém objemu 1,968 l je k dispozici ve čtyřech úrovních maximálního výkonu: 75 kW/102 k, 90 kW/122 k, 103 kW/140 k a 130 kW/177 k, čemuž odpovídá také maximální točivý moment: 280 N.m, 300 N.m, 340 N.m a 410 N.m. Spotřeba jednotlivých výkonových verzí se pohybuje v rozmezí 6,7 l do 7,0 l motorové nafty na 100 km. Tyto hodnoty činí nový motor a celé vozidlo tím nejúspornějším automobilem ve svém segmentu. Výsledkem jsou hodnoty emisí CO2 mezi 165 g až 184 g na jeden kilometr.

Systém čištění výfukových plynů podle emisních norem Euro 6 pracuje s katalytickým konvertorem SCR, který čerpá činidlo AdBlue z osmnácti litrové nádrže. MAN TGE Euro 6 spotřebuje cca 0,15 l AdBlue na 100 ujetých kilometrů.

Hnací trakt

V závislosti na zvoleném typickém druhu provozu vozidla může zákazník vybírat ze tří různých variant pohonu. První na seznamu je pohon kol přední nápravy, který je pro daný segment dodávkových vozidel tím standardním řešením. V porovnání s modelem vozu s pohonem kol zadní nápravy je u této varianty podlaha nákladového prostoru posazená o zhruba 100 mm níže z čehož vyplývá větší objem nákladového prostoru dosahující až 18 m3. Další výhodou je kompaktní zástavba napříč uloženého motoru a převodové skříně s relativně nízkou vlastní hmotností celého hnacího traktu podporující maximální dosažitelnou užitečnou hmotnost vozidla s podvozkem tohoto typu. MAN TGE s pohonem kol přední nápravy může dosáhnout celkové hmotnosti 3,0 t a 4,0 t.

V podobném duchu lze hovořit též o variantě 4x4. Díky velmi podobné stavbě podvozku může celková hmotnost vozidla dosáhnout celých čtyř tun dovolující dosažení užitečné hmotnosti na úrovni 1,35 t.

Výhoda pohonu 4x4 je vzhledem k trakčním schopnostem vozu samozřejmě více než zjevná. Pohon kol obou náprav je ideální pro aplikace vozidel po nichž je vyžadována práce mimo upravené vozovky, mimo zastavěné aglomerace či v horských regionech s kopcovitými cestami či těžkými zimními podmínkami.

Varianty vozidel s pohonem kol zadní nápravy jsou vhodné pro převoz těžkých nákladů. Na rozdíl od ostatních variant vozidel dosahuje jejich celková hmotnost 3,5 t až 5,5 t a to díky konvenčnímu uspořádání podvozku vozidla s podélně uloženým motorem a převodovou skříní. Pohon kol zadní nápravy umožňuje lepší manipulaci s nákladem a jednodušší rozložení zatížení vozu. Tím pádem je možno vozidla využívat též jako tažná pro silniční soupravu s přívěsem. Vozidla s celkovou hmotností 3,5 t jsou osazena na zadní nápravě jedno montáží zatímco model s celkovou hmotností 5,5 t má na zadní nápravě dvoumontáž, která poskytuje v rámci nižšího měrného tlaku na podložku/silnici/cestu adekvátně lepší trakci. Tuto skutečnost ocení zákazníci především při jízdě po nezpevněných komunikacích nebo při zhoršených trakčních podmínkách, například při klimatických změnách. Současně je důležité, že v souvislosti s použitým převodovým poměrem v nápravě lze naladit vozidlo pro odpovídající typ provozu v závislosti na jeho celkové hmotnosti či kombinované hmotnosti celé soupravy.

V souvislosti se zvoleným typem motoru může zákazník vybírat mezi manuálně ovládanou šestistupňovou převodovkou či osmistupňovou automatizovanou převodovou skříní. Vyšší počet převodových stupňů dovoluje jemnější řazení což má významný vliv na spotřebu vozidla a na jeho řízení. Širší nabídka převodových stupňů podporuje schopnost vznětového motoru pracovat v nižších otáčkách a přitom si zachovávat optimální výkon, točivý moment a poskytnout tak vysokou efektivitu provozu.

Nejtěžší, osmý, převodový stupeň je konstruován jak výrazný rychloběh při němž motor pracuje v nízkých otáčkách a podporuje nižší spotřebu motorové nafty. Kratší, první, převodový stupeň nabízí schopnost motoru poskytnout vysoký výkon při rozjezdu vozidla například s přívěsem.

Oba dva typy převodovek je možno kombinovat též s pohonem kol obou náprav. Uzávěrka diferenciálu je nabízena jako příplatkové vybavení pro vozidla s pohonem kol zadní nápravy. Mechanický pomocný pohon (PTO) je k dispozici u verzí vozidel s podélně uloženou převodovou skříní a pohonem kol zadní nápravy.

Podvozek na úrovni

Podvozek vozidla s nezávisle uloženou přední nápravou s odpružením typu McPherson a tuhou zadní nápravou odpruženou listovými pery plně vyhovuje všem zákaznickým nárokům na vozidla daného segmentu. Po celou dobu vývoje nového vozu byl kladen významný důraz na bezpečné a jednoduché ovládání dodávky ve stylu jízdy osobního vozu. Výsledkem je u vozidel se všemi typy pohonu příznačná dynamika a agilita jízdy i v případě plného využití užitečné hmotnosti vozu. Progresivní charakteristika vinutých pružin přední nápravy, uložení zadní tuhé nápravy pomocí listových per, stabilizátory na obou nápravách a vysoce tuhá samonosná karosérie vozu a případné nástavby rovněž činí provoz MAN TGE jednodušším a účinnějším.

Vozy s jedno montáží na zadní nápravě využívají pneumatiky rozměru 235/65 16 C, zatímco vozy s dvoumontáží mají pneumatiky rozměru 205/75 16 C. Na základě zákaznických požadavků lze vozy osadit též ráfky s pneumatikami jiných rozměrů.

Vozidla MAN TGE mají elektromechanický systém řízení, který jim propůjčuje mimořádně agilní ovladatelnost a je předpokladem pro aktivní využití různých bezpečnostních a komfort podporujících elektronických asistenčních systémů. Aktivní zásah do systému řízení vozidla, jaký je využíván například u automatických parkovacích asistentů je jen jedním příkladem při němž je zcela nezbytné, aby systém posilového řízení nebyl závislý na otáčkách motoru. Elektromechanický systém posilového řízení rovněž spotřebuje méně energie něž systémy konvenční u nichž je servo čerpadlo neustále hnáno motorem. Elektromechanický posilový systém řízení též šetří spotřebu paliva motoru a tím rovněž snižuje hodnotu vypouštěného CO2 do ovzduší. Varianta vozidla MAN TGE s pohonem kol přední nápravy se může pochlubit vynikající hodnotou poloměru otáčení 14,5 m při rozvoru náprav 3638 mm.

Nová MAN truck generace!

Nová MAN Truck generace: správný nákladní vůz pro každé použití

nTG 13

Při vývoji své nové generace nákladních vozů se firma MAN důsledně soustředila na řidiče a jeho pracovní úkony. Výsledkem je nabídka produktů, které optimálně splní poradí s každý transportním zadáním.

• Modelové řady TGL, TGM, TGS a TGX od 7,5 do 41 tun

• Osm různých nových kabin řidiče

• Vhodné podvozky pro každý obor

Každý transportní úkol má svá úskalí. Nákladní vozidlo pro mezinárodní dálkovou dopravu musí vedle nízké spotřeby paliva a ergonomicky perfektního ovládání, které nebude řidiče namáhat a unavovat, nabídnout i prostor pro odpočinek a spánek. Ten má řidiči umožnit optimální regeneraci během přestávky, neboť jen odpočinutý řidič může své vozidlo řídit na vozovce soustředěně a šetrně k životnímu prostředí. K tomu mu navíc pomáhají asistenční systémy, jako je například asistent odbočování nebo asistent částečně automatizovaného popojíždění v zácpě. Bezpečnost hraje pro zákazníky rozhodující roli nejenom v dálkové dopravě, ale i na staveništi či v distribuční dopravě. Dobrý výhled a optimální zobrazení informací důležitých pro řidiče jsou zásadní veličiny pro dopravu ve městě, stísněných podmínkách na staveništi nebo při manévrování na zásobovacích místech. Stejně tak klíčová je ergonomie při nastupování a vystupování z kabiny vozu, jež musí několikrát denně absolvovat řidiči městské distribuční dopravy či komunálních služeb. K tomu se přidává nástavba vozu vhodná pro daný typ přepravy, která musí být vybavena optimálními technickými a elektronickými rozhraními pro podvozek vozidla – a to od trojstranných sklápěcích vozů přes nosiče kontejnerů, chladicí vozy, popelářské vozy až po vozy pro přepravu dřeva. V neposlední řadě pak dostatečně naddimenzovaná pohonná jednotka rozhoduje o tom, zda řidič a jeho vozidlo mohou plnit dané transportní úkoly efektivně a podle zadání zakázky. Aby společnost MAN mohla nabídnout vždy optimální řešení, přichází nyní s modulární nabídkou nových produktů, které lze upravit pro plnění rozmanitých požadavků a úkolů v oblasti přepravy.

Variabilní produktové portfolio: Nákladní vůz vhodný pro každý úkol

Zachovat osvědčené věci a tam, kde je to smysluplné, je ještě trochu vylepšit – s tímto přístupem navazuje společnost MAN u své nové generace nákladních vozů na známou systematiku modelových řad: V dálkové dopravě i u dopravy těžkých nákladů poznáte nové vozy MAN TGX podle širokých, dlouhých a vysokých kabin. Stejně jako doposud se i u nových vozů MAN TGX používají tři řady motorů: MAN D38 s až 640 PS pro nejvyšší výkony, MAN D26 od 430 PS do 510 PS pro střední výkony MAN D15 s 330 PS až 400 PS pro lehkou dálkovou dopravu. Vedle klasických podvozků a návěsových tahačů 4x2 a 6x2 nabízí MAN pro TGX i nadále varianty 6x4 a 8x4, jaké jsou žádány například pro přepravu těžkých nákladů. Návěsový tahač 4x2 lze na přání vybavit MAN HydroDrive, hydrostatickým pohonem předních kol pro lepší trakci na nezpevněném podkladu. Díky této rozmanité nabídce pokrývá MAN TGX tonážní rozsah od 18 do 41 tun dovolené celkové hmotnosti, u přepravy těžkých nákladů je možná dovolená celková hmotnost až 250 tun.

Nový MAN TGS je určen stejně jako doposud do těžkého stavebního provozu, distribuční dopravy a komunálních služeb. Tato modelová řada se vyznačuje úzkou kabinou, neboť v typických případech použití hraje důležitou roli jak nízká vlastní hmotnost, tak i dobrá přehlednost. Pro pohon nabízí MAN u vozů řady TGS motory D26 a D15, které dodávají výkon v rozsahu od 330 do 510 PS. MAN TGS je „lvím králem“ i díky největší rozmanitosti způsobů pohonu. Ať již to je 4x2 a 6x2 pro návěsové tahače nebo podvozky či klasika 6x4, 8x2 a 8x4 pro různé obory nebo speciály s pohonem všech kol 4x4, 6x6, 8x6 či 8x8 pro těžko přístupný terén. Jestliže s vozem jezdíte převážně po zpevněných komunikacích a přídavnou trakci potřebujete je občas, lze MAN HydroDrive zkombinovat s dvou, tří nebo čtyřnápravovým MAN TGS. Díky této rozmanitosti variant nabízí nový MAN TGS dovolenou celkovou hmotnost v rozsahu 18 až 41 tun.

V nové generaci nákladních vozidel najdete i MAN TGL a MAN TGM, které jsou určeny pro lehké a střední náklady. Vybírat můžete ze čtyř nových kabin řidiče: krátká, dlouhá, vysoká s lůžkem a dvojitá kabina. Poslední uvedená se využije zejména na staveništi, v komunálních službách nebo u hasičů a záchranné služby. Nový TGL se čtyřválcovou verzí motoru D08 nabízí dovolené celkové hmotnosti 7,5 až 12 tun. Jestliže by vám nabídka výkonu v rozsahu 160 až 220 PS nepostačovala, je tu TGL s šestiválcovým motorem D08 o výkonu 250 PS. Ten současně představuje přestupní verzi do výkonové třídy MAN TGM, které s šestiválcovým motorem D08 nabízí výkon až 320 PS. Dovolená celková hmotnost nových vozů MAN TGM navazuje bezprostředně na řadu MAN TGL a nabízí vozy s dovolenou celkovou hmotností 12, 15, 18 a 26 tun. Zatímco MAN TGL je k dispozici pouze ve verzi 4x2, nabízí MAN TGM uspořádání náprav i v provedení 6x2, 6x4 a 4x4, což zvyšuje jeho atraktivitu nejenom pro vnitrozemskou distribuční dopravu středně těžkých nákladů a městskou logistiku, nýbrž i pro celou řadu aplikací na staveništi, v komunálních službách či u hasičů.

Nové kabiny řidiče: na rozmanitosti záleží

Ve svých vozech nové generace nabízí MAN osm různých kabin. Nejvíce místa nabízejí tři velkoprostorové kabiny, které mají označení GX, GM a GN.

GX a GM jsou se svojí vnější šířkou 2,44 metrů perfektní volbou pro dlouhé jízdy v mezinárodní dálkové dopravě. Spoustu místa pro zavazadla řidičů nabízí úložný prostor pod lůžkem uprostřed, dva zvenčí přístupné úložné boxy a řada přihrádek nad předním sklem. V kabině GX, která má nejvyšší střechu, je k dispozici 355 litrů úložného prostoru. Díky nízkému motorovému tunelu je v kabině GM nadprůměrná výška ke stání, a sice 1,87 metrů, v kabině GX dokonce 2,07 metrů. Řidiči si tak v obou největších kabinách mohou při cestě užívat velké volnosti pohybu, vzdušného interiéru a maximálního obytného komfortu. Pohodlná lůžka s kvalitními lamelovými rošty a perfektní hluková izolace kabiny zajišťují potřebný klid a pohodlí pro spánek a odpočinek.

Kabina GN je třetí velkoprostorovou variantou a nabízí stejně vysoký komfort jako kabiny GM a GX. Nemá pouze vysokou střechu, což je v určitých odvětvích a při plnění specifických úkolů velmi výhodné. Například přeprava sil, nádrží či cisternových nástaveb a návěsů. Některé nástavby, například pro přepravu automobilů, počítají s nízkou kabinou. Díky nízkému motorovému tunelu nabízí i kabina GN velkou volnost pohybu a výšku ke stání 1,57 metrů. Pohodlné lůžko má stejně jako u kabin GX a GM kvalitní lamelový rošt a nabízí nejlepší možné pohodlí pro spánek a odpočinek.

nTG 2

U vozidel pro stavebnictví, městské zásobování či přepravu nádrží a sil hraje důležitou roli optimální přehlednost a nízká hmotnost. Velký význame má i pohodlné a ergonomické nastupování a vystupování při častých zastávkách. Přesně na tyto potřeby se zaměřila společnost MAN při vývoji nových, úzkých kabin (2,24 m) pro modelové řady TGL, TGM a TGS nové MAN Truck generace.

Svojí šířkou 2,24 metrů vychází nová kabina FM vstříc volání po nižší hmotnosti a větší kompaktnosti, přičemž díky své délce, které se nezměnila, a vysoké střeše, která je stejná jako u kabin GM, vyhovuje vysokým požadavkům na obytný a spací komfort. Kladnou odezvu najde například mezi řidiči dálkové vnitrostátní dopravy s intenzivním užitečným zatížením. Stejně jako kabina GM a GX má i kabina FM celou řadu přihrádek a úložných prostor nad předním sklem a zvenčí přístupné úložné boxy.

Nová plochá kabina FN je určena pro řidiče a firmy, jež kladou důraz na dobrý obytný komfort, dostatek úložného prostoru a pohodlné lůžko s kvalitním lamelovým roštem pro příležitostné přespání, a přitom nepotřebují vysokou střechu.

Nová kabina NN bude u nových MAN TGS nejčastěji volenou variantou, jako tomu bylo doposud. Typickým příkladem ze stavebnictví jsou sklápěče nebo domíchávače betonu. I přes svoji kompaktní délku 1,88 metrů nabízí dostatek prostoru pro uložení pracovního oblečení a nářadí za sedadly. Volitelné stupátko nad levým podběhem kola a madlo na střeše umožňují řidiči bezpečně a pohodlně zkontrolovat ložný prostor za kabinou. Nové kabiny v provedení se středně vysokým a vysokým šasi jsou rovněž vybaveny charakteristickými, velice robustními, třídílnými nárazníky z oceli. Dojde-li k většímu poškození při nárazu, lze vyměnit jen jednotlivé části dílů. Jako velice praktické se osvědčilo provedení nástupu, kde nejnižší, flexibilně uložená stupátka odolají bez poškození silnějším nárazům.

K novým modelovým řadám TGL a TGM patří kabina CC s vnější šířkou 2,24 metrů a vnější délkou 1,62 metrů. I přes svoji kompaktnost splňuje stejně jako ostatní kabiny nových vozů MAN vysoké nároky na ergonomii pracoviště a jednoduchou obsluhu. Velice nízká nástupní výška a dveře, které lze široce otevřít, potěší každého řidiče zajišťujícího distribuční dopravu, komunální služby či dodávky materiálu na stavbu.

Dvojitá kabina je nejdelší kabinou u nové generace nákladních vozidel a nabízí zejména hodně místa pro přepravu dalších pracovníků. Nová čtyřdveřová dvojitá kabina DN s pohodlným sedadlem pro čtyři osoby vzadu a dvě nebo tři sedadly vepředu nabízí dostatek místa až pro sedm osob a jejich pracovní pomůcky, pro které je určen velký úložný prostor pod zadním sedadlem. Dvojitá kabina je tak ideální pro montéry, řemeslné firmy, komunální služby či hasiče.

Pro více informací nás kontaktujte zde

Nahoru